מטר גים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מטר גים
לידה 5 במאי 1986 (בן 37)
אפריקה עריכת הנתון בוויקינתונים
שם במה Gims עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-2002 עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה מוזיקת היפ הופ, שאנסון, מוזיקת פופ, פופ ראפ, pop urbaine עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה מועדפת צרפתית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת תקליטים Wati B, TF1 Musique, Play On עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר צאצאים 4 עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

גנדהי בילאל ג'וּנָהצרפתית: Gandhi Bilel Djuna; נולד ב-6 במאי 1986), הידוע בשם הבמה מֶטְר גימְס (בצרפתית: Maître Gims) או גימְס (Gims; נכתב לעיתים GIMS), הוא זמר וראפר צרפתי ממוצא קונגולזי. נולד בקונגו ובגיל שנתיים עבר לפריז שבצרפת, בשנים האחרונות גר במרקש. בעבר היה חבר בלהקת " sexion d'assaut " איתה פרץ, עד שהתפרקה ב-2013. מאז הוא פיתח קריירת סולו, שהחלה בהוצאת אלבומו הראשון "Subliminal".

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'ונה נולד בקינשאסה שברפובליקה הדמוקרטית של קונגו, משם היגרה משפחתו לפריז כשהיה בן שנתיים. הוא החל את הקריירה המוזיקלית שלו בזמן שלמד בחטיבת הביניים עם להקת "סקסיון ד'אדולט". בשנת 2013, הלהקה התפרקה לאחר 13 שנות פעילות וג'ונה התחיל בקריירת סולו תחת שם הבמה מטר גימס, שאיתו הוא מזוהה. ב-20 במאי 2013 הוא הוציא את אלבום הבכורה שלו "Subliminal" שזכה להצלחה רבה גם מחוץ לצרפת. האלבום כלל 18 שירים, ביניהם השיר "Bella" (בתרגום לעברית "יפה") שזכה להצלחה רבה ברחבי אירופה ואמריקה הצפונית והיה השיר שזכה במקום ה-3 במצעד של SNEP הצרפתי באותה השנה. ב-28 באוגוסט 2015, הוציא מטר גים את אלבומו השני "Mon cœur avait raison" (בתרגום לעברית "הלב שלי צדק"). האלבום כלל 15 שירים וזכה למקום הראשון במצעד Ultratop Wallonia הבלגי ומצעד SNEP הצרפתי באותו השנה. האלבום כולל את השיר "Je te pardonne" (אני סולח לך) בהשתתפותה של סיה. ב-23 במרץ 2018 הוציא מטר גים את אלבומו השלישי, "La Ceinture Noire" ("חגורה שחורה"), שכלל 40 שירים. אלבום זה התאפיין בשיתופי פעולה רבים שלו עם זמרים נוספים כמו ליל ויין, Dj Mi Gna והראפר הצרפתי סופיאן. אלבום זה היה במקום הראשון במצעד של SNEP הצרפתי במשך 11 שבועות ברציפות מאפריל עד יוני 2018.

חייו האישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מוצאו של מטר גים במשפחה מוזיקלית מאוד. אביו היה זמר בלהקתו של פאפה ומבה (Papa Wemba), אחיו דאדג'ו הוא זמר צרפתי, ושני אחיו האחרים גם הם ראפרים צרפתים בפני עצמם. הוא התחתן בגיל צעיר מאוד והוא אב לארבעה ילדים. ב-2013, בעקבות ההצלחה של אלבומו הראשון, חברת ההלבשה Vortex שכרה אותו כפרזנטור שלה ואף הוציאה ליין של בגדים בעיצוב מיוחד בהשראת לבושו.

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבומים אישיים

שנת פרסום האלבום אלבום שיאים במצעדי שירים הערות
SNEP

(צרפת)
[1]

Ultrapop (בלגיה)
[2]

Ultreapop Wallonia (בלגיה)
[3]

Tracklisten(דנמרק)
[4]

Single Top 100(הולנד) Swiss Hitparade

(שווייץ)
[5]

2013 Subliminal 2 47 1 94 11 האלבום מכר יותר ממיליון עותקים
2015 Mon cœur avait raison 1 24 1 4 40 3
2018 Ceinture noire 1 28 1 93 1
2020 Le Fléau

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]